Witam, czy macie jakieś pomysły, jak można za pomocą np pompki z manometrem - sprawdzić szczelność układu rur, IC aż po sam kolektor dolotowy za wyjściem kompresora ? mogę się wpiąć w rurę przed IC - to jakieś fi/60, ale nie mam pojęcia z czego skonstruować przejściówkę którą połączyłbym wężyk pompki z tą rurą Fi/60... HELP.. mam takie przeczucie, że coś mogło pęknąć czego nie widać ( nie opaska, bo te sprawdziłem i ewentualnie dociągnąłem ) albo by trzeba było rozebrać inne elementy żeby się w ogóle dostać ( tylko co z tego jak ocena elementów na oko nie ma sensu )
pozdro
Postów: 14 Miejscowość: Łódź Data rejestracji: 02.02.09
Dodane dnia 28/04/2009 16:49
Hmmm... sam nie tesotwałem... ale może na odpalonym silniku, gdy jest ciśnienie w układzie dolotowym, weź sprywkiwacz z wodą z płynem do naczyń i spryskaj dolot. Tam gdzie będzie nieszczelność pojawią się bąbelki. Albo zastosować jakiś preparat gazowników, do sprawdzania szczelności instalacji, który też bąbluje.
my testujemy tak:
rozpina się dolot przy kolektorze i turbinie, zaślepia rurę przy kolektorze i dmucha (za pomocą końcówki z gumową flanszą i kompresora. Generalnie nieszczelności słychać a jak nie słychać to jest "bąblująca" chemia do popryskania w newralgicznych punktach. Jesli jest podejrzenie nieszczelności za przepustnicą to wystarczy popryskać samostartem wkoło na wolnych obrotach.
dzieki Wam bardzo za wskazówki, jeszcze nie mam tej chemii bąblującej ani kompresora, ale ... coś wymyślę
ps. po tej pierwszej kazetce pod praktikerem spitoliło mi z pół bara na wyjściu z G60... nagle... przyczyn zdaje się jest kilka.. dlatego nie pojechałem drugiego przejazdu
Edytowane przez diR dnia 29/04/2009 23:10
Skocz do Forum:
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.
Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.